تعمیر ارت سنج و تستر کلمپی

تعمیر ارت سنج و تستر کلمپی

تعمیر ارت سنج و تستر کلمپی – تعمیر تخصصی برد و قطعات الکترونیکی تستر tester کلمپی در کلینیک تخصصی دیجی برد صوررت می گیرد.

شرح اجمالی دستگاه ارت سنج کلمپی

دستگاه ارت سنج کلمپی ، میزان مقاومت الکترونیکی زمین (جهت نظارت و بازرسی سیستم های حفاظتی برج های مخابراتی ، اتاق های سرور ، تزانسفورماتور توزیع ، سایت های سلولی و … ) را در برابر صاعقه یا رعد و برق  اندازه گیری می کند. این دستگاه میزان جریان نشتی ، که از یک سیستم الکترونیکی عبور می کند را تعیین می کند.

نقش کلمپ در دستگاه ارت سنج کلمپی

کلمپ در دستگاه ارت سنج از یک سیم پیچ انتقال ولتاز و یک سیم پیچ دریافت کننده جریان تشکیل می شود  .این ابزار یک ولتاژ شناخته شده را به یک مدار الکترونیکی اعمال می کند و جریان را اندازه گیری می کند تا در نهایت به کمک ولتاژ و جریان مقاومت را محاسبه کند.

در دستگاه ارت سنج کلمپی اپراتور هیچ پروبی ندارد و بنابراین نمی تواند مدار تست مورد نظر را راه اندازی کند. تکنسین  اپراتور باید مطمئن شود که زمین در حلقه بازگشت گنجانده شده است. تستر گیره مقاومت کامل مسیر (حلقه) را که سیگنال می گیرد اندازه گیری می کند. تمام عناصر حلقه به صورت سری اندازه گیری می شوند.

نحوه استفاده از دستگاه ارت سنج و تستر کلمپی

برای استفاده از دستگاه ارت سنج کافیست آن را به اطراف میله هادی یا رسانای برق متصل کنید تا میزان مقاومت  جهت بررسی کیفیت اتصالات زمین را به صورت اتوماتیک برای شما اندازه گیری کند.

مشکلات ارت سنج های کلمپی

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه ارور می دهد

  • خطای اندازه گیری دارد

  • تصویر ندارد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *